2012. június 3., vasárnap

sütöde


 2012-06-03
I.
Mai napon végre erőt, és bátorságot gyűjtöttem ahhoz, hogy végre valahára kenyeret süssek. Az eredmény az alábbi:


  

Az eredeti receptet Én kiegészítettem olíva bogyóval, és a tetejére napraforgómagot szórtam.

Fehér kenyér recept a következő:
Hozzávalók:
  • 400 g finomliszt
  • 15 g szárított élesztő (Nekem 2 g-al több került bele)
  • 2,5 g só, és ennyi cukor
  • 100 ml langyos tej
  • 2 db tojás, egy 1 tojássárgája
  • 1 doboz tejföl
  • 30 g zsemlemorzsa

Elkészítése:
A lisztet tálba szitáljuk, és belekeverjük a szárított élesztőt. Hozzáadjuk a cukrot, a sót, a tojást, a tojássárgáját, a tejet, és a tejfölt.
Ezeket összegyúrni jó rugalmas tésztává,  letakarva meleg helyen pihenni hagyni, hogy a kétszeresére megnőjön. Ezután még egyszer átgyúrjuk, és kiolajozott 30x12 cm-es kenyérsütő tepsiben ismét letakarva meleg helyen kelni hagyjuk. Mikor  már kitölti a megkelt tészta a tepsit, akkor előmelegített sütőben megsütjük. Aki szeretné a tészta közepét a sütőbe helyezés előtt  bevághatja. A sütőbe helyezés előtt a tészta tetejét vízzel megkenjük.
Ötlet: helyezzünk a sütőbe egy lábosban vizet, hogy ne legyen száraz az elkészült tészta.
sütő hőfoka:
elektromos sütőben előmelegítve 190-205 C fok
légkeveréses sütőben előmelegítés nélkül: 165-175 C fok
Gáz sütőben, előmelegítve: 165-175 C fok

segítség: Kreatív konyha - kenyér

II.) A mai nap a sütésé volt. Egy kuglófot is sütöttem:


 Ez egy nagyon egyszerű, és nagyon fincsi kuglóf recept, amit a világhálón találtam.

Hozzávalók:
  • 4 db tojás
  • 1 dl napraforgó olaj
  • 1 dl tej
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • Ráma a forma kikenéséhez

A tésztába tehetünk ízesítésnek sütésnél nem olvadó csokidarabkákat, kandírozott gyümölcsöket, magvakat, reszelt citromhéjat. Ha a tészta egyik felébe kakaót keverünk, akkor márványos kuglófot készíthetünk.

Elkészítése:
A tojássárgákat a cukorral kikeverjük, ebbe tesszük a tejet,olajat, lisztet, sütőport. A fehérjékből habot verünk, beleforgatjuk a masszába, és előmelegített sütőben  180 C fokon megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése